söndag 23 juni 2013

Sex rosenbuketter på sex veckor.

Jag vill börja med att tacka Dig!
Dig som anonymt besmyckat min fars grav med färska rosor varje vecka.
Jag vill tacka för Din tid och Ditt engagemang.
Jag vill tacka Dig för vackra rosor.
Men jag undrar vem är DU?

Under sex veckors tid,
har vi i familjen funnit sex olika buketter rosor.
Första gången jag såg dem var 23/5.
Dem stod då i en vacker vas i mitten av graven.
En fin bukett av röda rosor.
Jag undrade vem givaren var,
Vem som varit där och lagt blommor.
Ingen visste att min Far var begraven där,
ingen sten prydde hans grav.

Några dagar senare återkom jag till graven,
den 3/6 för att vattna.
och fann då en vacker anonym bukett av orange/röda rosor.
Förundran över vem givaren var växte.

Ytterligare några  dagar senare, den 7/6
var jag där. Då för att finna en stor bukett med blandade färger på rosorna.
Fortfarande anonymt.

Den 9/6 var jag och min Mor vid graven för att placera ut den tillfälliga gravstenen.
Till vår förvåning stod det en bukett med röda färska rosor i sin vas.
Vi placerade ut stenen på väl vald plats,
och frågade oss stilla.
Kommer vasen med rosorna förflyttas till pappas sten nu?

Den 16/6 får jag ett telefonsamtal av min mor,
vasen är förflyttad, nu till min pappas sten.
En ny bukett med ljusa rosa vita rosor stod i vasen.
Givaren förblir anonym.
I samband med detta la min  Mor ut en lapp.
"tack för alla vackra blommor. Men vem är givaren?"

Idag, 23/6, var jag vid graven igen.
Då för att finna en helt färsk bukett med röda rosor och vit brudslöja.
I buketten var ett hjärta ner stoppat med texten "Saknar Dig"
Blommorna förblir anonyma,
Jag undrar strakt,
Vem är DU som pryder min fars grav med färska rosor varje vecka?
Vem var min Far till Dig?

Jag ber Dig,
låt oss få veta vem Du är,
vem min Far var för Dig!






2 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert av vem det nu än är?

    SvaraRadera
  2. ja det är verkligen vacker!
    och hela familjen är tacksam över rosorna.
    Men det är ett mysterium över vem som lagt dit dem! =)
    vi har pratat med vänner och släktingar, men ingen av dem har lagt ner rosor.
    Så vem denna mystiska person är skapar enorm nyfikenhet =)
    // Tessan

    SvaraRadera